
Láska, pozornosť a uznanie sú tou najlepšou investíciou do našich detí a budúcnosti
Pri pohľade na všetko, čo sa deje v našich osobných životoch a na globálnej úrovni, môžeme mať neraz nepríjemný pocit chaosu a toho, že veci sa zhoršujú v porovnaní s tým, čo bolo kedysi. Všetky záležitosti, ktoré pritom vidíme, sú však len tým, čo sme my sami zasiali v predchádzajúcich generáciách. Keď žijeme a stotožňujeme sa s naším ego aspektom, ktorý sa cíti oddelený od celku, tak vtedy potrebujeme bojovať a získavať čokoľvek aj na úkor iných. Pritom sa vždy nad niekoho povyšujeme alebo pred niekým ponižujeme. Toto sú všetko vzory, ktoré dnes vidíme vo všetkých možných podobách a vo všetkých životných oblastiach v plnom rozkvete a často aj v tých najkrajnejších extrémoch.Aj tieto vzory a život podľa týchto programov si však naše vedomie na určitej úrovni zvolilo, pretože nám umožňujú prežiť rôzne polaritné skúsenosti, ktoré by sme v stave jednoty nikdy nezažili.
Jednota so Všetkým, čo Je, je naším prirodzeným stavom existencie a keď chceme zažiť aj niečo iné, tak si na určitý čas prajeme toto poznanie pred sebou ukryť, aby sme ho mohli potom znovu objavovať a mať pritom nové skúsenosti. Doba, v ktorej dnes žijeme, bola našími vedomiami naplánovaná a v rámci tohto času a priestoru sa duše a vedomia mnohých z nás začínajú prebúdzať do poznania, že sme viac, ako sme si mysleli a že celá existencia je bohatšia, ako by sme očakávali.Tento proces označujeme aj ako osvietenie alebo (v)zostup vedomia. Čo sa pritom deje, je to, že svetlo začína byť oveľa aktívnejšie, ako tma, ktorá je vytvorenou ilúziou. V dôsledku toho vidíme, že všade tam, kde sa rozžiari svetlo, odhalí všetko, čo sme dovtedy nevideli. Tma je skutočne len nedostatkom svetla. Pohľad, ktorý sa nám pritom odhaľuje, však často vôbec nie je príjemný a preto je dôležité neposudzovať to, čo nachádzame, ale prijať to ako náš výtvor na určitej úrovni nášho vedomia, ktorého cieľom bola určitá skúsenosť a následne vykonať potrebné zmeny, ak sú v našej moci, alebo prijať situáciu takú, aká je s tým, že aj toto môže byť niekoho skúsenosť. Všetky limitujúce vzory, podľa ktorých žijeme, takto postupne meníme a vylepšujeme, čo následne odráža navýšený svetelný kvocient nášho vedomia.
Tento proces je celoživotným karnevalovým tancom, v rámci ktorého postupne odkladáme nami vytvorené masky a odhaľujeme pritom našu skutočnú tvár. Našou skutočnou podstatou je nádherné a žiarivé svetlo, ktoré je mocnou láskou vytvárajúcou Všetko, čo Je a ktorá je prítomná vo Všetkom, čo Je. Dôvodom, prečo toto poznanie nemáme k dispozícii už od začiatku nášho života, sú požadované obmedzujúce skúsenosti, ktoré nám umožnia postupné odhaľovanie, prijatie, odpustenie a s nimi spojené rozširovanie sa do svetla a lásky.Aby sme poznanie o našej skutočnej podstate mali dobre zahalené, vytvorili sme si rôzne polaritné energie, o ktorých si bežne myslíme, že to sme my. Aj preto si môžeme myslieť, že sme zlí alebo špinaví. Samozrejme, v rámci týchto energií si môžeme tvoriť aj niektoré naozaj strašné veci, ktoré sú však vždy len dočasnou ilúziou a nie našou skutočnou podstatou. Tieto energie sú rôznymi spôsobmi ťaživé a majú podobu povyšujúcich, alebo ponižujúcich myšlienok a presvedčení, ako aj rôznych ťaživých emócií a rôznych našich konaní. Všetky tieto energie nás učia o tom, kto sme ako všetko si tvoriace vedomie, kým chceme byť a ako pracovať s touto veľkou silou pre najvyššie dobro celku.
V praxi pritom platí, že nikdy nevieme odovzdať niečo, čo sami nemáme a kým sami nie sme. Preto nás každý učiteľ alebo rodič naozaj môže naučiť len to, čím on sám prešiel a čo je imanentnou súčasťou jeho energetického poľa a prežitou skúsenosťou.Mnohých z nás tiež neraz počujeme hovoriť o tom, aké sú iné generácie, že tá predchádzajúca je lepšia, ako tá po nej a tak podobne. Každá generácia je však len dokonalým odrazom a výsledkom výchovy a implementovaných vzorov, ktoré sa takto prenášajú z generácie na generáciu. Zároveň pritom platí, že každá ďalšia generácia prináša do aktuálneho času a priestoru viac svetla a úlohou tých predchádzajúcich je toto svetlo rozpoznať a prípadne sa ním nechať inšpirovať k pozitívnym zmenám. Ich úlohou je odovzdať prichádzajúcej generácii to, čo im fungovalo, prípadne to prispôsobiť jej aktuálnym potrebám a spolu vytvárať aj niečo nové a oživujúce. Nie sme tu preto, aby sme donekonečna opakovali určité nefunkčné a limitujúce vzory. Naše vedomia na určitej úrovni plánujú celé cykly vekov, pričom každý vek je charakterizovaný iným cieľom, účelom a je naplánované aj to, ako dlho má trvať. To je veda sama o sebe a koho táto oblasť láka, treba sa do nej ponoriť.V súčasnosti sa nachádzame v prechodnom období z 3 D, 4 D do 5 D, čo si mnohí z nás prajú uskutočniť v priebehu tohto jedného života.
Je to obrovský kvantový skok, pretože pohľad na veci v 3 D, 4 D a 5 D, je iný. Preto sa celý proces uskutočňuje postupne, po vrstvách a v cykloch. Ak sme si to však takto zvolili, tak sme neprišli nepripravení, čo však v praxi neznamená, že to nie je náročné. Ba, naopak. Často nám však tie najnáročnejšie výzvy prinesú aj tie najväčšie kvantové posuny a následne tie najkrajšie stavy bytia spojené s prevratnými poznaniami. Náš pohľad na Všetko, čo Je, sa postupne rozširuje a každé rozšírenie nášho vedomia nám prináša do života viac ľahkosti, slobody, svetla, tvorivosti, pochopenia a mnohých ďalších nádherných a posilňujúcich atribútov lásky.O túto lásku sa následne delíme aj s ostatnými. Naše deti často prichádzajú na svet s vyšším svetelným kvocientom a preto mnohé záležitosti vidia inak, ako my z obmedzenej 3 D, alebo 4 D perspektívy. Sú preto v mnohom našimi veľkými učiteľmi. Učia nás o tom, ako sa vrátiť späť do jednoty (z ktorej sme v skutočnosti nikdy neodišli) a ako túto celistvosť plne integrovať do našich životov. Len z tejto celistvosti si potom tvoríme celistvé zážitky a vzory, ktoré majú stále menší polaritný náboj a tým sú ľahšie, autentickejšie, svetlejšie, tolerantnejšie, chápajúcejšie a podobne. Náš 3 D aspekt sa vždy cíti ako lepší alebo horší, ako ktokoľvek iný.
V tomto stave bytia sa cítime oddelení od Všetkého, čo Je, v dôsledku čoho cítime veľkú osamelosť, často aj bolesť, prádzno a množstvo existenčných strachov, ktoré si však najprv vôbec neuvedomujeme.Tiež pritom nevieme, akú máme skutočnú hodnotu, a to, že sme vzácnym klenotom stvorenia a nenahraditeľným originálom a nevieme ani to, že všetci sme rovnocenní a že všetko je rovnocennou skúsenosťou a rovnocenným prejavom Všetkého, čo Je. Pokiaľ toto poznanie nemáme, tak sa aj k našim deťom často správame povýšenecky z pohľadu rodiča, ktorý je tu dlhšie a preto je múdrejší a vie viac, lebo robí, čo robí alebo má pohlavie, aké má a tak podobne. Našou hlavnou úlohou ako rodičov je viesť naše deti nie z tejto pozície nadradenosti, alebo podradenosti, ale ako rovnocenní sprievodcovia, ktorí už obývajú tento čas a priestor po nejakú dobu a tak im môžu pomôcť lepšie sa orientovať v tejto realite. A, hlavne všetci pritom potrebujeme mať radosť, byť podporovaní, prijatí a milovaní bez podmienok.
Mnohé z detí, ktoré na Zem už po nejaký čas prichádzajú, sú veľmi staré duše a obrovské svetlá, ktorých úlohou je priniesť sem tieto vysoké energie a inšpirovať nás svojím svetlom, ktoré nám ukazuje toto svetlo v nás samých. Keď k deťom od malička pristupujeme ako k rovnocenným, vážime si ich, ukazujeme im ich hodnotu bez ohľadu na to, aké sú, a učíme ich, že ich hodnota nie je závislá od žiadnych externých stimulov a výsledkov, tak im dávame obrovský dar s nevyčísliteľnou hodnotou. Deti, ktoré vyrastajú takto uznané, pochopené, podporované, prijímané a milované bez podmienok, sú v dospelosti oveľa silnejšie, odolnejšie, zdatnejšie, láskavejšie, chápavejšie, podporujú iných a majú oveľa menšiu tendenciu nechať sa využívať, zneužívať, kontrolovať, manipulovať, ovládať a zavádzať inými ľuďmi, ale aj rôznymi závislosťami a žiť v živote rôzne toxické vzory. Tieto deti poznajú sebalásku a samé sú láskavé, podporujúce, pričom vyhľadadávajú tvorivé a bezpečné prostredie a v takom chcú pôsobiť, žiť, pracovať a také chcú mať potom aj všetky svoje vzťahy. Nikto z nás je dokonalý a ani perfektný, a je to úplne v poriadku a úplne ľudské. To nie je ani cieľom nášho procesu rozvoja vedomia.
Stále však môžeme naše záležitosti, presvedčenia a konania zlepšovať tak, aby sme sa pritom cítili lepšie, krajšie, naplnenejšie a aby naše svetlo stále viac žiarilo. Keď sme ochotní učiť sa od našich detí a odovzdávať im to, čo im vieme odovzdať, tak takýto proces je krásnym tancom, v ktorom vytvárame napĺňajúce a harmonické vzťahy, ktoré sú tou najkrajšou a najlepšou investíciou do budúcich generácií. Budúce generácie pritom nie je nikto iný, ako my sami v novom tele a inom čase a priestore. To, čo si dnes pre seba vytvoríme, to určite v nejakej podobe zažijeme aj ako súčasť ďalších generácií a ako integrálna súčasť celku, ktorý je prítomný aj v každej jeho častici. Naše deti sú pokladom stvorenia a tak by sme sa mali o ne starať a k nim pristupovať. Je nesmierne dôležité nájsť si čas na seba a prácu na sebe, ako aj čas pre naše deti, kedy im venujeme našu plnú pozornosť. Je ideálne, keď nás to aj baví a preto je dobré poriadne sa zamyslieť nad tým, či naozaj chceme byť rodičom a či si myslíme, že nás na to bude baviť, tešiť, napĺňať a prečo. Tiež je super, ak máme aktivity, ktoré nás tešia a oživujú a do týchto činností zapájame aj naše deti. Takto strávený spoločný čas je obohacujúcim pre obe strany a navždy sa energeticky zapisuje do našich životov, energetických polí a aj celku ako krásna skúsenosť.
Na deťoch skutočne veľmi dobre vidíme, ako funguje univerzálny frekvenčný (vibračný) zákon, ktorý má v sebe aj zákon príčiny a následku. Deti a následne dospelá generácia je len odrazom toho, čo sme im my sami odovzdali, čo sme do nich investovali, ako sme ich viedli, ako sme žili a čo sme pritom považovali za dôležité. V našom súčasnom svete vidíme ešte stále množstvo kontroly a manipulácie spojenej s nadradenosťou v dôsledku toho, že niekto má viac majetku, známych, moci v akejkoľvek podobe, kontroly zo statusu rodiča, partnera, šéfa a tak podobne. Stále tu máme rôzne hierarchické štruktúry, ktoré nám hovoria o tom, že niekto je v niečom lepší a preto je autoritou, ktorú by sme mali nasledovať a počúvať a to sú všetky limitujúce vzory, ktoré postupne odhaľujeme a meníme.Mnohí z nás sú odborníkmi vo svojom fachu a to je úplne v poriadku. Ako však vidíme, aj všetky naše odborné disciplíny a všetko okolo nás, je odrazom nášho vedomia a aj novinky a vynálezy a všetko nové je tu preto, že sa rozširuje naše vedomie. To znamená, že napredujeme vo všetkých životných oblastiach a preto je dobré ostať otvoreným novému, novým konceptom, projektom, ideám a prístupom, ktoré môžeme meniť a kombinovať tak, aby to vždy lepšie sedelo na mieru danému prípadu. Náš vývoj sa nikdy nezastaví a stále sa budeme učiť a spoznávať niečo nové. Niekedy treba to staré úplne zahodiť a inokedy to možno inovovať tak, aby to zodpovedalo aktuálnym potrebám. Všetko je pohyb a jedinou skutočne nemennou konštantou je s tým spojená zmena.Náš čas a všetko, čo dáme našim deťom, je tou najlepšou investíciou, ktorá sa nám vráti v tých najkrajších podobách, aké si len vieme predstaviť.
Deti nás svojou chuťou do života učia byť naším autentickým ja, robiť, čo nás baví a teší, tvoriť len tak pre radosť alebo preto, že sa pritom cítime dobre. Učia nás byť úprimnými a čestnými k sebe aj k iným a učia nás aj o nádeji, ktorá sa nikdy nestratí a snívať vo veľkom. Deti sú spontánne a nepotrebujú množstvo rigidných pravidiel. Sú napojené na vyššie dimenzie a hravo a ľahko komunikujú telepaticky aj s jemnohmotnými sférami. Sú otvorené a vítajú zázraky. Nového sa neboja, ba naopak, chcú to objavovať a skúmať. Učia nás tiež o tom, že keď sa pri niečom necítime dobre, alebo nás už táto hra nebaví, tak si vytvoríme nové a lepšie pravidlá alebo aj novú hru, aby sme sa zase zabavili a niečo nové pritom prežili a objavili.Náš ego aspekt nás chce chrániť. Tento náš aspekt sa veľmi bojí o našu bezpečnosť a prežitie a preto je v týchto záležitostiach veľmi striktný a často až príliš seriózny. Keď si život tvoríme viac z nášho stredu a celistvosti, tak rovnako je naším cieľom prežitie, ale ešte aj omnoho viac! Naším cieľom je užívať si život, prosperovať na všetkých úrovniach a vo všetkých oblastiach a žiť ho čo najnaplnenejšie. Rozšírením vedomia sa nemusíme vzdávať hojnosti a ani iného dobrého, čo máme radi, ba naopak, môžeme to znásobiť alebo si vytvoriť viac z toho, čo potrebujeme. Hojnosť a množstvo hojnosti, ktoré k životu potrebujeme, sa líši u každého z nás.
V skutočnosti je to stav bytia a pocit, ktorý máme z vecí, ľudí a všetkého v našom živote. Rozšírením nášho vedomia sa náš život skvalitňuje vo všetkom a naše perspektívy ostávajú otvorené a menia sa spolu s tým, ako sa mení svetelný kvocient v našich nádherných bytostiach. Naše deti prichádzajú na svet krehké a aj keď sú to veľké svetlá, dlho potrebujú našu pomoc, lásku, podporu a vedenie, ktoré je zdravé, láskavé a posilňujúce. Potrebujú zdravé vzory v jednotlivcoch, komunitách aj kolektívoch, ktoré im dávame prostredníctvom zdravých a harmonických vzťahov. To je našou zodpovednosťou a aj našou cestou a cieľom.Deti, tak ako my všetci, potrebujú bezpodmienečné prijatie, lásku a dostatok pozornosti, ako aj pochopenie a uznanie svojej hodnoty, jedinečnosti a originality a učia nás, že ak to nemajú, tak žijú a vyrastajú v toxických vzťahoch, ktoré považujú za normálne a také vzťahy aj oni potom vytvárajú ako dospelí pre seba a svoje deti. Zmeny našich starých vzorov si od nás vyžadujú množstvo odvahy, vytrvalosti, dôvery a trpezlivosti, ale každá takáto práca je skutočne tou najlepšou investíciou do seba, našich detí a do našej budúcnosti.